Dziś, trochę odgrzany sierpniowy kotlet.
Onet napisał : "zmienił się widok w świątyni amerykańskiego kapitalizmu"
dalej czytamy:
"Świetlny billboard w prestiżowym miejscu wydzierżawiła państwowa
agencja informacyjna Chin Xinhua.
Jak piszą zachodnie agencje, to najbardziej widoczny znak ekspansji
chińskich mediów na amerykańskim rynku.
Tablica o powierzchni 18x12 m, podświetlana diodami LED, wisi na jednym z
najbardziej rozpoznawalnych budynków na Times Square. Chińska agencja
znalazła się w towarzystwie takich marek jak Samsung czy Coca-Cola
(reklama napoju jest w tym miejscu obecna od lat 30-tych ubiegłego wieku
- zobacz galerię Nowoczesna od 125 lat).
Każdego dnia przez Times Square przechodzi ok pół miliona ludzi.
Xinhua wynajęła billboard wkrótce po tym, jak przeniosła swój nowojorski
oddział na najwyższe (44.) piętro jednego z drapaczy chmur Manhattanu.
Agencja IAR zwraca uwagę, że chińskie media starają się być coraz
bardziej widoczne poza granicami swego kraju, aby kreować pozytywny
wizerunek Chin głównie w państwach zachodnich. Właśnie w tym celu
Agencja Prasowa Xinhua w ubiegłym roku uruchomiła całodobowy
angielskojęzyczny kanał informacyjny, którego głównym odbiorcą mają być
widzowie na Zachodzie."