2.11.2013

"Nowa Gwiazda na Times Square"

 
Dziś, trochę odgrzany sierpniowy kotlet.
Onet  napisał : "zmienił się widok w  świątyni amerykańskiego kapitalizmu"
dalej czytamy:

 "Świetlny billboard w prestiżowym miejscu wydzierżawiła państwowa agencja informacyjna Chin Xinhua. Jak piszą zachodnie agencje, to najbardziej widoczny znak ekspansji chińskich mediów na amerykańskim rynku. Tablica o powierzchni 18x12 m, podświetlana diodami LED, wisi na jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków na Times Square. Chińska agencja znalazła się w towarzystwie takich marek jak Samsung czy Coca-Cola (reklama napoju jest w tym miejscu obecna od lat 30-tych ubiegłego wieku - zobacz galerię Nowoczesna od 125 lat). Każdego dnia przez Times Square przechodzi ok pół miliona ludzi. Xinhua wynajęła billboard wkrótce po tym, jak przeniosła swój nowojorski oddział na najwyższe (44.) piętro jednego z drapaczy chmur Manhattanu. Agencja IAR zwraca uwagę, że chińskie media starają się być coraz bardziej widoczne poza granicami swego kraju, aby kreować pozytywny wizerunek Chin głównie w państwach zachodnich. Właśnie w tym celu Agencja Prasowa Xinhua w ubiegłym roku uruchomiła całodobowy angielskojęzyczny kanał informacyjny, którego głównym odbiorcą mają być widzowie na Zachodzie."


m.